Usługi SEO i Pozycjonowanie Stron: Inwestycja w Długoterminowy Rozwój.

Usługi SEO i Pozycjonowanie Stron: Inwestycja w Długoterminowy Rozwój.
Autor Eliza Wójcik
Eliza Wójcik08.12.2023 | 38 min.

Pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), jest zestawem działań mających na celu osiągnięcie przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarki Google na określone słowa kluczowe. Pierwotnie słowo pozycjonowanie odnosiło się do odbioru produktu lub marki przez jej klientów. W tym znaczeniu, firmy, aby skutecznie wypromować produkt, podkreślały wyróżniające cechy lub tworzyły konkretny wizerunek.

Pozycjonowanie stron internetowych

A jak proces pozycjonowania wygląda współcześnie, czym wyróżnia się efektywne pozycjonowanie www i ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Aktualnie pozycjonowanie stron internetowych uznawane jest za najskuteczniejszą formę reklamy i marketingu. Dzięki znajomości intencji wyszukiwania użytkowników i wykorzystaniu tej wiedzy w celu zwiększenia widoczności strony internetowej można łatwiej dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą. Szczególnie że to właśnie użytkownicy, czyli potencjalni klienci, sami wpisują w wyszukiwarkę konkretne zapytania i oczekują adekwatnych odpowiedzi, co jest ogromną szansą dla Twojej strony www.

Przewagą promocji w internecie jest wyjście naprzeciw potrzebom użytkowników na każdym etapie ścieżki zakupowej. Jednak bez odpowiednich działań, na przykład umieszczenia odpowiednich treści na stronie, trudne będzie osiągnięcie celu. Zwiększenie widoczności strony internetowej i skorzystanie z optymalizacji SEO jest więc kluczowe, aby móc konkurować w wyszukiwarce Google z innymi. Dzięki pozycjonowaniu stron www można skuteczniej osiągnąć wyznaczone cele biznesowe, co zdecydowanie się opłaca.

Na czym polega pozycjonowanie?

Warto pamiętać, że na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce ma wpływ ponad 200 czynników!

Nie zaskakuje więc to, że pozycjonowanie stron www cieszy się tak dużym zainteresowaniem.

Aby zbudować silną markę w internecie, należy zadbać o odpowiednie działania on-site (na stronie internetowej), w tym o takie aspekty jak: UX (User Experience), content marketing czy techniczna optymalizacja strony. Nie obejdzie się też bez działań off-site (poza stroną internetową), m.in. budowanie zaplecza backlinków (link building, czyli pozyskiwanie linków). Dlatego też do SEO podchodzi się dziś kompleksowo, dbając nie tylko o to, by dopasować strony internetowe do wymagań algorytmu Google, ale także, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby użytkowników globalnej sieci.

Pozycjonowanie strony internetowej to tak naprawdę trzy etapy:

  • analiza i dobór fraz kluczowych,
  • audyt SEO strony (warstwy technicznej i contentowej),
  • optymalizacja strony www.


Im bardziej wartościowe treści ma pozycjonowana witryna, im szybciej się ładuje oraz wygodniej nawiguje, tym skuteczniej przyciąga potencjalnych klientów. To z kolei wpływa na postrzeganie przez algorytmy Google’a danej witryny jako użytecznej. W rezultacie pozycjonowanie strony internetowej sprawia, że jest ona umieszczana wyżej w rankingu wyników wyszukiwania, przez co zwiększa się na niej ruch, a to może przełożyć się na wzrost konwersji.

Dlaczego pozycjonowanie stron to konieczność?


Według badań Gemius w 2021 roku zakupów przez internet dokonywało aż 77% internautów w Polsce (o 4% więcej niż w 2020 roku). Nieograniczony dostęp sklepów internetowych, szybkość, wygoda i bezpieczeństwo zakupów sprawiają, że z roku na rok liczba transakcji wzrasta.

Dlatego obecnie w biznesie pozycjonowanie stron internetowych jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Szczególnie że Google obsługuje dziennie miliony użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów, usług lub odpowiedzi na swoje pytania. Dobrze zaplanowana i realizowana strategia SEO, audyt i optymalizacja pomagają w pozycjonowaniu stron www i zapewniają firmom możliwość skutecznego dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Najważniejsze informacje o pozycjonowaniu stron www i jego wpływie na e-commerce


E-commerce to szczególnie konkurencyjny sektor w gospodarce. Obecnie w Polsce istnieje blisko 44,5 tys. sklepów internetowych (dane z początku stycznia 2021 roku), a ich liczba stale rośnie – szacuje się, że tylko w 2020 r. zostało zarejestrowanych prawie 12 tys. nowych e-sklepów. Handel w Internecie stał się tak popularny, że aby być liderem w swojej branży, należy wdrożyć zdecydowane i innowacyjne rozwiązania. Jednym z podstawowych i najczęściej rekomendowanych przedsięwzięć online marketingu jest nie tylko pozycjonowanie strony firmowej, ale też skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego.

Usługi SEO i Pozycjonowanie Stron: Inwestycja w Długoterminowy Rozwój.

Dobra i stabilna pozycja w wyszukiwarce Google to szansa na posiadanie większego udziału w rynku – wartość branży e-commerce w 2020 roku wynosiła około 100 mld złotych. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w najbliższych latach utrzyma się wysokie tempo wzrostu rynku handlu e-commerce. Szacuje się, że średnioroczny wzrost będzie wynosił ok. 12%. W 2026 roku wartość rynku e-commerce może osiągnąć nawet 162 mld złotych brutto.

Jest więc o co walczyć, a biorąc pod uwagę prognozy wskazujące na ciągły wzrost liczby klientów sklepów internetowych, widoczne w sieci serwisy będą miały okazję zwiększyć swoje przychody i dynamikę wzrostu. Sukces jest w zasięgu każdego e-sklepu, jeśli tylko podjęte zostaną działania promocyjne i zadba się o dostosowanie platformy sprzedażowej zarówno do wymagań użytkowników, jak i wyszukiwarki, w czym zdecydowanie pomoże pozycjonowanie sklepów internetowych.

O konieczności pozycjonowania stron w Google świadczą także wydatki na reklamę w innych mediach. Telewizja i radio – dwa największe kanały komunikacji marketingowej – z roku na rok tracą na popularności na rzecz nowoczesnych form promocji. W 2020 r. wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się o 170 mln zł (o 4,6%), osiągając poziom 3,69 mld zł (badania Publicis Groupe za 2020 r.). Tym samym pozycjonowanie stron www i kampanie PPC powiększyły swój udział z 35,9% do 41,1% w polskim rynku reklamowym. Największą część budżetów na marketing online, w tym działania z zakresu optymalizacji SEO, przeznaczała branża handlowa, która w pozycjonowaniu stron www, w szczególności sklepów, upatruje swoją szansę na osiągnięcie celów biznesowych.

Pozycjonowanie stron - Google a witryny oferujące usługi

Skuteczne pozycjonowanie stron www jest również niezbędne w branżach usługowych.

W takim przypadku najlepiej zastosować pozycjonowanie lokalne, czyli mocno skoncentrowane na konkretnym obszarze.

Dlaczego?

Wielu potencjalnych klientów szuka informacji o pobliskich usługodawcach i sugeruje się opiniami innych klientów. Duże znaczenie w lokalnym SEO ma też dobrze zoptymalizowana wizytówka w ramach Profilu Firmy w Google (dawniej GMF, Google Moja Firma), która wspiera pozycjonowanie lokalne.

I choć Google posiada zaawansowane algorytmy ustalające pozycję serwisów w rankingu, w tym również naszej strony na podstawie przeszło 200 czynników rankingowych, warto zainwestować w zoptymalizowanie witryny pod jedną, konkretną wyszukiwarkę – Google. Na polskim rynku ma ona wręcz monopolistyczną pozycję i obsługuje niemal 97% użytkowników (wg gs.statcounter.com – wrzesień 2021), dlatego to na pozycjonowaniu stron www Google najlepiej się skupić.

Zajęcie wysokiej pozycji w Bing, Yahoo, DuckDuckGo czy Yandexie nie będzie wiązało się z większymi korzyściami, ponieważ większość internautów nawet nie wie o istnieniu takich wyszukiwarek. Zajęcie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania w google.pl pozwoli uzyskać wzrost ruchu na stronie, przekładający się na konwersje.

Usługi SEO i Pozycjonowanie Stron: Inwestycja w Długoterminowy Rozwój.

Warto jednak pamiętać, że w pozycjonowaniu stron nie chodzi tylko o dążenie do najwyższego miejsca w wyszukiwarce internetowej Google.

Dobre praktyki SEO i skuteczne pozycjonowanie strony poprawiają także wygodę użytkownika i użyteczność witryny. Wpływają na doświadczenia potencjalnych klientów (tzw. User Experience, UX), kreując pozytywny wizerunek marki. Co istotne – jeśli dwie witryny w internecie oferują te same produkty lub usługi, to dzięki pozycjonowaniu stron ta zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek ma większe szanse na zdobycie większej liczby klientów. SEO i SXO (ang. Search Experience Optimization) są więc istotnymi czynnikami wpływającymi na konkurencyjność.

Jakie korzyści wynikają z pozycjonowania strony?


Wiele osób pyta o najważniejsze zalety działań SEO.

Wśród istotnych korzyści, jakie daje pozycjonowanie stron oraz regularne prace nad SEO strony, należy przede wszystkim wymienić wpływ tych działań na widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na wzrost ruchu na stronie i liczbę konwersji.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Ignite Visibility wskazują, że ok. 43% użytkowników klika w pierwszy organiczny wynik w rankingu Google. Drugie miejsce zgarnia ok. 37% kliknięć, a 3 już tylko prawie 30%. Do ostatniej, 10 pozycji, dociera jedynie ok. 3% użytkowników. Wyniki z pierwszej strony przynoszą domenom 91,5% ruchu. Niewielu użytkowników sprawdza zawartość drugiej czy trzeciej strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto wykorzystać pozycjonowanie strony i przy pomocy optymalizacji SEO starać się uzyskiwać jak najlepszy wynik w SERP-ach. Skuteczna strategia pozycjonowania stron www pomaga w docieraniu do potencjalnych klientów zainteresowanych określoną ofertą. Pozwala też zbudować marce renomę w sieci oraz zyskać zaufanie odbiorców.

Pozycjonowanie stron - zmienność wyników w zależności od urządzenia


Oczywiście podane wyżej wartości są zbliżone — badania przeprowadzone w 2020 i 2021 roku jasno wskazują, że CTR (współczynnik klikalności) jest zmienny i zależny od wielu czynników, np. branży, intencji wyszukiwania, a nawet urządzenia. Inaczej rozkłada się pozycja #1 w mobile czy desktop, dlatego pozycjonowanie stron samo w sobie to spore wyzwanie i warto w tym celu skorzystać z usług specjalistów.

Wyniki badania przeprowadzonego przez SISTRIX wskazują, że średnio 28,5% użytkowników urządzeń mobilnych klika w pierwszy organiczny wynik w rankingu Google Search. Drugie miejsce średnio zgarnia ok. 15,7% kliknięć, a 3 już tylko 11%. Do ostatniej, 10 pozycji, dociera średnio 2,5% użytkowników. Pierwsza pozycja będzie zmieniać się w zależności od intencji wyszukiwania, dlatego CTR (współczynnik klikalności) dla #1 będzie się wahał od 13,7% do nawet 46,9%.

Usługi SEO i Pozycjonowanie Stron: Inwestycja w Długoterminowy Rozwój.

O czym jeszcze pamiętać, decydując się na pozycjonowanie stron?

Zastanawiając się nad korzyściami, jakie wynikają z pozycjonowania strony, nie można pominąć takich kwestii jak wiarygodność i rozpoznawalność marki.

Miejsce na pierwszej stronie Google w wynikach wyszukiwania zwiększa zaufanie wśród potencjalnych klientów. Wyszukiwarka ocenia witryny na podstawie dziesiątków czynników, takich jak publikowana treść, szybkość ładowania strony, linkowanie wewnętrzne, wygoda nawigowania czy jej ogólna użyteczność. Użytkownicy oczekują, że Google dostarczy im trafnych, wartościowych informacji w wynikach wyszukiwania. Większość ufa algorytmowi wyszukiwarki, bez zastanowienia klikając w domeny na najwyższych pozycjach. Na tej podstawie zwiększa się również konwersja – wiarygodna marka łatwiej przekona klienta do zakupu określonej usługi lub towaru, więc inwestycja w pozycjonowanie strony ma szansę relatywnie szybko się zwrócić.

Ważną korzyścią, jaką daje skuteczne pozycjonowanie strony www, jest także poprawa doświadczeń użytkownika (UX – ang. User Experience).

Marketing koncentruje się dziś na tym, by zapoznanie się z ofertą danej firmy, wybór zadowalającego rozwiązania oraz dokonanie zakupu były dla klienta maksymalnie komfortowe. Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek sprawia, że witryna nie tylko może zyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale też szybciej się ładuje, jest czytelniejsza i łatwiejsza w obsłudze na wszystkich urządzeniach. Dostarcza również użytkownikom odpowiedzi na konkretne pytania. Tym samym pozycjonowanie strony poprawia doświadczenia użytkownika (działania SXO – ang. Search Experience Optimization). Jego opinie o danej marce będą dzięki temu o wiele lepsze i chętniej poleci wybrane produkty lub usługi swoim znajomym.

Wśród zalet dobrze realizowanej optymalizacji SEO strony możemy także wymienić:

  • zdobycie przewagi nad konkurencją w wynikach wyszukiwania,
  • długofalowe efekty pozycjonowania stron internetowych,
  • promocja witryny w wynikach wyszukiwania 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
  • dobry zwrot z inwestycji w pozycjonowanie strony,
  • łatwa mierzalność wyników,
  • długo utrzymujące się efekty pozycjonowania stron internetowych,
  • relatywnie tani sposób reklamy w sieci, większy zwrot z inwestycji ROI,
  • budowanie wizerunku eksperta i świadomości marki,
  • możliwość poznania preferencji i potrzeb potencjalnych klientów,
  • pozyskiwanie linków zwrotnych o znaczącej wartości,
  • możliwość docierania poprzez pozycjonowanie lokalne zarówno do odbiorców na rynkach regionalnych,
  • jak i globalnych.

CO WPŁYWA NA POZYCJĘ SERWISU W WYSZUKIWARCE GOOGLE?


Nie jest tajemnicą, że na wysokie pozycjonowanie strony www lub sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google wpływa szereg elementów.

Aby optymalizacja strony pod SEO dała oczekiwane rezultaty, niezbędna jest wiedza na temat tego, co wpływa na SERP i w jaki sposób zabrać się za pozycjonowanie strony. To nie jest proste, ponieważ Google przygotowuje listę wyników wyszukiwania, biorąc pod uwagę nawet 1000 czynników. Do najważniejszych elementów, na które zwracają uwagę specjaliści SEO zajmujący się pozycjonowaniem strony internetowej, należą: treści na stronie, optymalizacja serwisu, budowa zaplecza backlinków (link building — pozyskiwanie linków), linkowanie wewnętrzne, a także historia i wiek domeny.

Wartościowe treści (content marketing) na stronie

Wysokiej jakości, wartościowe treści na stronie są nie tylko ciekawe dla odbiorcy, ale także mają wpływ na rezultat działań optymalizacji SEO, czyli pozycjonowanie stron www. Teksty muszą być poprawne gramatycznie i językowo, a także autorskie i oryginalne. Powielanie i duplikowanie treści (tzw. Duplicate Content) może bowiem obniżyć pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Ważne jest także regularne aktualizowanie zawartości tekstowej serwisu. Systematyczne aktualizacje sprawiają, że witryna jest faworyzowana przez Google, a przez to pozycjonowanie strony w organicznych wynikach wyszukiwania przebiega sprawniej.

Ważną kwestią jest też zawarcie w tekstach trafnych słów kluczowych, odpowiednich do pozycjonowania Twojej strony www. Właściwie dobrane frazy kluczowe powinny występować ponadto w meta tagach, a najlepiej również w adresach URL podstron. Słowa kluczowe mają jeszcze jedno ważne zadanie – zaspokajanie potrzeb informacyjnych użytkowników. Tworzenie treści zgodnych z intencją wyszukiwania to najskuteczniejszy sposób zarówno na pozycjonowanie stron, jak i przyciągania potencjalnego klienta.

Optymalizacja techniczna SEO

Proces pozycjonowania to zadanie wymagające doświadczenia i wiedzy, a do uzyskania oczekiwanych efektów niezbędna będzie odpowiednia optymalizacja strony internetowej.

Profesjonalny, kompleksowo wykonany audyt SEO wskaże elementy, które należy zmienić, aby poprawić szanse witryny na lepsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Do najistotniejszych z nich należą:

  • uzupełnienie meta tagów, tj. tytułów, opisów, nagłówków H1- H6,
  • zwiększenie prędkości ładowania się serwisu,
  • stosowanie wypunktowań i pogrubień,
  • stworzenie mapy strony,
  • optymalizacja grafik dodawanych na poszczególne podstrony serwisu czy też usunięcie ewentualnych błędów.


Bardzo ważne jest też, dostosowanie strony do urządzeń przenośnych. Powinna być mobile-friendly, czyli sprawnie działać i dobrze prezentować się na smartfonach oraz tabletach, dlatego najlepiej stworzyć witrynę responsywną. Ponadto, przy okazji szukania sposobu na jak najlepsze pozycjonowanie stron, warto zadbać o kwestię bezpieczeństwa, czyli wdrożyć certyfikat SSL.

Linkowanie (link building)

Ważnym czynnikiem, który może znacząco poprawić pozycję serwisu, jest link building. Profesjonalnie utworzone linkowanie wewnętrzne (odnośniki znajdujące się w obrębie serwisu i prowadzące do różnych podstron) i zewnętrzne (linki z innych portali prowadzące do witryny), pomaga zwiększyć widoczność strony www i wpłynąć na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Budowanie profilu linków przychodzących to jednak skomplikowany proces, wymagający odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.

Nie wystarczy bowiem umieścić odnośników na dowolnych serwisach, forach czy w katalogach internetowych, ale trzeba wybierać portale, które są wartościowe w oczach Google. Pozycjonowanie stron jest więc procesem, który należy przeprowadzać umiejętnie i stopniowo. Pojawienie się w sieci w krótkim czasie dużej liczby odnośników prowadzących do witryny może zostać uznane przez algorytmy Google za niewłaściwe zachowanie i zaowocować nałożeniem kary.

Historia i wiek domeny

Na efektywność optymalizacji SEO wpływają też historia i wiek serwisu. Domeny istniejące w sieci od minimum kilku lat mają teoretycznie większe szanse na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google niż domeny niedawno zarejestrowane. Ważne jest także to, jakie działania były dotychczas prowadzone w obrębie Twojej strony internetowej. Nawet długo istniejąca w sieci witryna z niewielkim zasobem treści, na której nie wprowadzano żadnych zmian, a także taka, której słaby link-building nie pozwala na skuteczne pozyskiwanie linków, nie różni się dużo od nowego serwisu. Istotne jest też, czy w przeszłości Google nie nałożyło na stronę filtrów i kar.

JAK MIERZYĆ EFEKTY POZYCJONOWANIA?

Pozycjonowanie to długotrwały, wieloetapowy proces, składający się z różnych działań, ale przynoszący także zróżnicowane rezultaty. Profesjonalne SEO pozwala bowiem nie tylko polepszyć ruch w witrynie, ale również poprawić wyniki sprzedaży produktów, zwiększyć zyski i kreować pozytywny wizerunek marki. Dlatego też mierząc efekty pozycjonowania, warto wziąć pod uwagę różne dane. Aby uzyskać pełne wyniki dotyczące zasadności i skuteczności podjętych działań SEO, należy też stosować kilka metod pomiarowych.

Statystyki ruchu na stronie

Skutecznym sposobem na mierzenie efektów pozycjonowania jest profesjonalna analityka internetowa w zakresie ruchu w witrynie. Za pomocą odpowiednich narzędzi, np. zaawansowanej, a przy tym bezpłatnej platformy Google Analytics czy Google Search Console, można mierzyć wzrost ruchu na stronie. Należy porównać liczbę wejść użytkowników przed rozpoczęciem działań SEO, z tym samym parametrem już po nawiązaniu współpracy z agencją lub specjalistą SEO. Analizując ruch na naszej stronie, weźmy pod uwagę analogiczny okres z zeszłego roku. Nadwyżka ruchu pozwoli określić, ile wejść na stronę internetową uzyskano dzięki pozycjonowaniu. Jeśli notujemy spadki, warto zastanowić się, co warto poprawić i czy spadek nie wynika ze zmiany algorytmu.

Konwersje w serwisie internetowym

Wysokie pozycje witryny w wynikach wyszukiwania Google powinny iść w parze z większą aktywnością użytkowników wchodzących na stronę internetową.

Dlatego właśnie warto mierzyć konwersje.

W zależności od celów biznesowych przedsiębiorstwa konwersją może być np. zakup produktu w sklepie internetowym, pobranie e-booka, zapisanie się do newslettera, pozostawienie danych kontaktowych, wypełnienie formularza oraz wiele innych działań internauty. Dla każdego e-commerce lub firmy oferującej w sieci swe usługi najistotniejszym parametrem jest sprzedaż i uzyskane dzięki niej zyski, jednakże należy pamiętać, że również inne konwersje mogą być ważne dla przedsiębiorstwa.

Powyższe dane można znaleźć w narzędziach analitycznych takich jak Google Analytics czy Google Search Console. Jeśli mimo wysokich pozycji i intensywnie prowadzonych działań sklep bądź firma nie odnotowują większych przychodów lub liczby konwersji, należy wyciągnąć wnioski, poszukać przyczyn tego stanu, np. zlecając audyt SEO i zoptymalizować strategię pozycjonowania.

Analizy pozycji strony w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe
Warto też śledzić pozycje serwisu na określone słowa kluczowe w rankingu Google, korzystając ze specjalistycznych programów i narzędzi analizujących frazy kluczowe. Trzeba jednak mieć na uwadze, że ten parametr staje się coraz mniej miarodajny. Pozycje witryn w wynikach wyszukiwania są bowiem personalizowane i różnią się w zależności od historii przeglądania lub lokalizacji, niezależnie od słów kluczowych. Dlatego też nigdy nie należy skupiać się wyłącznie na jednym parametrze i jednej metodzie analizy. Jeśli interesuje nas zmiana pozycji strony w SERP, możemy wykorzystać wiele narzędzi m.in.: Senuto, Ahrefs.

JAK POZYCJONOWAĆ SKLEP INTERNETOWY?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to pracochłonna i złożona procedura, trudniejsza niż proces pozycjonowania strony internetowej będącej swoistą wizytówką firmy. Wynika to przede wszystkim ze specyfiki serwisu: dużej liczby produktów, które generują mnogość podstron. Prowadząc działania SEO, należy zadbać, aby każda z nich została odpowiednio zoptymalizowana, była przyjazna dla potencjalnego konsumenta. Poszczególne podstrony serwisu muszę też być łatwe do znalezienia w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Audyt SEO sklepu internetowego

Jak pozycjonować e-sklep, aby uzyskać wysokie pozycje w rankingu Google, zwiększyć ruch w e-commerce i zyski ze sprzedaży?

Podstawa to audyt SEO.

Taka kompleksowa i profesjonalna analiza sklepu obejmuje weryfikację zgodności różnych elementów, chociażby dobór odpowiednich słów kluczowych, z czynnikami rankingowymi wpływającymi na wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google. W zakres audytu wchodzi m.in. sprawdzenie:

  • poprawności meta tagów,
  • wydajności sklepu,
  • objętości i struktury tekstu,
  • dostępności dla robotów wyszukiwarek,
  • bezpieczeństwa korzystania,
  • a także funkcjonalności strony oraz wielu innych czynników.


Wybór odpowiednich słów kluczowych (Keywords Research)


Kolejny krok w procesie pozycjonowania sklepów internetowych to wybór właściwych słów kluczowych generycznych i long tail, dopasowanych do danego e-commerce i celów biznesowych. Wybierając je, należy wziąć pod uwagę m.in. intencje użytkownika wpisującego konkretne frazy kluczowe w wyszukiwarkę Google, konwertowalności, liczby zapytań i konkurencyjności słów. Aby stworzyć listę pozycjonowanych fraz, należy korzystać z profesjonalnych narzędzi. Trafny dobór słów kluczowych pomoże sklepowi w zwiększeniu widoczności dla potencjalnych klientów w wyszukiwarce internetowej Google, a tym samym poprawi konwersje i zwiększy szansę na sprzedaż produktów.

Optymalizacja e-sklepu

Audyt SEO pozwala uzyskać informacje na temat zmian, jakie warto wprowadzić w wyglądzie, kodzie i treściach umieszczonych w sklepie. Dzięki temu serwis stanie się bardziej przyjazny dla konsumentów oraz lepiej widoczny dla robotów Google, a tym samym zyska większe szanse na wysokie pozycje. Do ważnych działań optymalizacyjnych należy m.in. wyeliminowanie błędów w kodzie, skrócenie czasu ładowania witryny, właściwe opisanie grafik, content marketing i odpowiednie użycie słów kluczowych w treści strony internetowej.

Content marketing sklepu internetowego

W pozycjonowaniu stron internetowych, w szczególności sklepów www, ważne jest tworzenie unikalnych opisów produktów i kategorii produktowych z użyciem odpowiednich słów kluczowych, choć znacznie taniej jest korzystać z opisów producenta lub powtarzać częściowo teksty dla podobnych produktów.

Jednak w pozycjonowaniu stron www takie rozwiązanie może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Zduplikowane treści na stronie mogą poważnie utrudnić zdobycie wysokich pozycji. Unikatowe powinny być także meta tagi Title i Description. Pozycjonowanie sklepów internetowych, które korzystają z automatycznych, powtarzalnych meta tagów jest trudniejsze i mają one mniejsze szanse na wysokie pozycje.

Aby uniknąć duplikacji, warto też zachęcać użytkowników do wystawiania recenzji na poszczególnych podstronach produktów. Google lubi unikalne treści, a sklep pozwala generować darmowy content z pomocą użytkowników (jest to tak zwany user generated content). Pomocne w e-commerce SEO są również intuicyjna organizacja produktów w łatwe do przeszukiwania kategorie i przejrzysta mapa witryny.

Odpowiedni profil linkowania sklepu internetowego

Ważnym elementem pozycjonowania e-commerce jest zarówno linkowanie zewnętrzne, które obejmuje odnośniki z innych źródeł prowadzących do konkretnych podstron, jak i linkowanie wewnętrzne, czyli w obrębie sklepu. Link building to trudny proces, wymagający dużej wiedzy, doświadczenia oraz wyczucia, ponieważ nie wystarczy tylko umieścić odnośników „na chybił trafił” w sieci. Trzeba to zrobić w przemyślany i umiejętny sposób, tak, aby działania przyniosły pożądane rezultaty.

Prowadzenie e-sklepu związane jest także z koniecznością spełnienia wymogów prawnych i pogodzenia ich z kwestiami dotyczącymi technicznej optymalizacji platformy sprzedażowej pod wymagania wyszukiwarki.

Znajomość rozwiązań SEO pozwala skutecznie wypromować konkretną stronę www w wynikach wyszukiwania i pozyskać wartościowy ruch generujący konwersje. E-commerce to dynamiczna branża, w której reguły gry wyznaczają użytkownicy oraz algorytmy Google odpowiadające za to, na którym miejscu w wynikach wyszukiwania strony konkurencji i Twoja ostatecznie się znajdą. Nic dziwnego, że pozycjonowanie stron tego typu to aspekt, którego nie da się zignorować.

JAK POZYCJONOWAĆ STRONĘ FIRMOWĄ?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej własnej firmy to doskonała metoda na zwiększenie widoczności w sieci oraz na poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. To ciągły proces budowania świadomości marki, który wymaga zaangażowania na każdym etapie, ale pozwalający uzyskać znakomite rezultaty.

Działanie w zakresie pozycjonowania strony firmowej odbywa się w podobny sposób jak w przypadku sklepów online (patrz wyżej). W pierwszych krokach należy:

  • przeprowadzić audyt SEO i optymalizację techniczną Twojej strony internetowej,
  • dobrać odpowiednie słowa kluczowe (tzw. keyword research),
  • zadbać o przemyślane linkowanie wewnętrzne,
  • a także rozpocząć pozyskiwanie linków.


Strategia pozycjonowania strony firmowej powinna skupić się na stworzeniu odpowiedniego opisu głównej strony internetowej oraz rozwoju sekcji blogowej, która będzie budowała widoczność marki w organicznych wynikach wyszukiwania. W linkowaniu należy skoncentrować się na zdobywaniu wartościowych odnośników do Twojej strony ze sprawdzonych i wartościowych witryn.

JAK POZYCJONOWAĆ BLOG?

Blog to nie tylko źródło opinii i informacji z różnych dziedzin, ale także wizytówka firmowa, sposób na budowanie wizerunku marki oraz zdobywanie leadów sprzedażowych i zwiększanie konwersji. Aby dotrzeć do użytkowników i potencjalnych klientów z takim przekazem, warto zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www, na której blog się znajduje. Przede wszystkim konieczne będzie stworzenie unikalnych, wysokiej jakości treści uzupełnionych o słowa kluczowe, a także dostosowanie strony i jej zawartości do potrzeb grupy docelowej.

Krok 1. Optymalizacja SEO bloga


Podstawą działań SEO jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Prace nad poprawą pozycji bloga w wynikach wyszukiwania należy zacząć od analizy, w czym pomoże audyt SEO. Należy sprawdzić, czy blog m.in.:

  1. szybko się ładuje,
  2. nie zawiera błędów w kodzie,
  3. ma poprawnie uzupełnione meta tagi,
  4. jest funkcjonalny i dostępny dla robotów wyszukiwarek.
  5. Na podstawie uzyskanych w ten sposób danych warto wprowadzić zmiany w kodzie, treściach (np. lepiej dobrać słowa kluczowe) i wyglądzie bloga, aby witryna stała się bardziej przyjazna dla algorytmów, a tym samym poprawiły się jej szanse na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Krok 2. Wybór fraz kluczowych

Pozycjonowanie stron, na których umieszczono bloga, warto rozpocząć od analizy słów kluczowych i wyboru tematów blogowych oraz fraz ściśle powiązanych z artykułami. Frazy kluczowe należy umieszczać naturalnie w wielu miejscach na stronie m.in.:

  1. w nagłówkach H1-H6,
  2. leadzie (zajawce),
  3. w akapitach,
  4. meta title i description,
  5. atrybutach alt grafik,
  6. nazwach plików,
  7. a także w URL-u artykułu.


Optymalizując blog i treść artykułów najlepiej wybierać frazy kluczowe z długiego ogona (long tail) i o niskim search volume. Dzięki temu zyskamy duży ruch z zapytań niszowych i bardzo konkretnych.

Krok 3. Strategia content marketingu

Plan content marketingowy pozwala stworzyć skuteczny harmonogram publikacji. Wybierając tematy blogowe, warto kierować się: sezonowością (np. trendy na 2024 rok) i ponadczasowością (tzw. evergreen content). Warto również pamiętać o aktualizacji starych publikacji m.in. poprzez odświeżanie danych, grafik, informacji, a także optymalizacji SEO.

Strategia content marketingowa powinna również uwzględniać cel biznesowy, czyli konwersję. W takim przypadku niezbędnym krokiem może być zaprojektowanie w artykułach odpowiednich kafelków z produktami czy okienka do zapisu do newslettera.

Krok 4. Optymalizacja techniczna artykułu

Teksty powinny być nie tylko interesujące i czytelne dla odbiorcy, ale również właściwie zoptymalizowane pod algorytmy wyszukiwarek. Dlatego oprócz trafnych słów kluczowych, warto uwzględnić różne aspekty treści na stronie. Jednym z nich jest czytelność. Publikacje powinny zawierać krótkie akapity, punktowania, boldowanie, dodatkowe multimedia, np. wideo czy infografikę. Artykuły muszą mieć odpowiednią długość (należy unikać niepraktycznych, krótkich tekstów tzw. thin content), wyczerpywać temat i odpowiadać na konkretne zapytanie.

Krok 5. Linkowanie bloga

Ważnym elementem pozycjonowania bloga jest też pozyskiwanie linków zwrotnych z wartościowych źródeł.

Serwisy bądź fora powinny być tematycznie powiązane z blogiem oraz podlinkowane z innych stron, a także muszą mieć dobrą i rosnącą widoczność w Google. Pozycjonowanie stron takich jak blogi firmowe to również odpowiednie linkowanie wewnętrzne. Dzięki temu możemy przekierowywać użytkownika po różnych miejscach serwisu i jednocześnie wskazać robotom Google wartościowe treści w obrębie serwisu.

Ostatnim ważnym aspektem jest linkowanie wychodzące. Powołując się na wiarygodne źródła, np. badania GUS, zwiększamy zaufanie Google do blogowych treści strony i tym samym podnosimy wiarygodność serwisu.

JAK POZYCJONOWAĆ BIZNES LOKALNY?

W osiągnięciu wysokich pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google przez firmy działające na lokalnym rynku sprawdzi się tzw. local SEO. To szereg działań służących umieszczeniu witryny jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania na zapytania związane z konkretną lokalizacją. To szczególnie polecane rozwiązanie dla firm działających lokalnie, takich jak salony fryzjerskie, gabinety weterynaryjne, warsztaty samochodowe, restauracje, kawiarnie itp.

Wizytówka w Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma)
Skuteczne pozycjonowanie Twojej strony na konkretną lokalizację obejmuje przede wszystkim stworzenie i zoptymalizowanie wizytówki w ramach Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) umieszczonej na Mapach Google. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwo znaleźć sklepy, lokale i firmy znajdujące się w pobliżu miejsca, w którym się aktualnie znajdują.

W wizytówce należy umieścić najważniejsze informacje na temat firmy:

  • opis prezentujący markę,
  • adres i telefon kontaktowy,
  • godziny otwarcia,
  • a także firmową stronę www.


Ponadto ważne jest też dodanie dużej liczby zdjęć prezentujących siedzibę, dobór właściwych kategorii oraz zadbanie o pozytywne opinie od klientów.

Techniczna optymalizacja serwisu

W zakres lokalnego SEO wchodzi ponadto audyt strony internetowej służący znalezieniu błędów i elementów witryny utrudniających zdobywanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Na podstawie uzyskanych danych należy wprowadzić zmiany w kodzie, wyglądzie i treściach znajdujących się w serwisie. Wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych pozwala dostosować stronę internetową do najpopularniejszych wyszukiwarek.

Ważne, aby w optymalizacji zadbać też o wersję mobilną strony, która w dużym stopniu wpływa na sukces lokalnego SEO, a także dane teleadresowe czy dane strukturalne (schema), bez których pozycjonowanie stron może nie być aż tak skuteczne.

Lokalność a dobór adekwatnych słów kluczowych

Kolejny etap w procesie pozycjonowania biznesów lokalnych to dobór właściwych słów kluczowych, które przyniosą Twojej stronie konwersje. Wybierając frazy, należy korzystać z profesjonalnych narzędzi. Trafna lista wyrażeń skupionych na konkretnych lokalizacjach (np. fryzjer Warszawa, restauracja Wrocław rynek) pozwoli firmie zwiększyć widoczność strony dla potencjalnych klientów, co przełoży się na zwiększenie szans na konwersje oraz wzrost zysków.

Na tym etapie warto sprawdzić, na jakie słowa kluczowe wyświetla się konkurencja. Na podstawie analizy konkurencji można zaplanować skuteczną strategię pozycjonowania lokalnego.

Content marketing

Ważnym elementem pozycjonowania lokalnego biznesu jest publikowanie angażujących, autorskich tekstów zoptymalizowanych pod SEO. Ważne, aby teksty były nie tylko interesujące dla czytelnika oraz unikalne, ale także zawierały odpowiednie słowa kluczowe. Treści te powinny znaleźć się na stronie firmowej, ale zaleca się też umieszczanie wysokiej jakości artykułów sponsorowanych na innych portalach, z linkami prowadzącymi do strony docelowej.

Linkowanie

Istotną częścią procesu local SEO jest link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych prowadzących do serwisu, a także umieszczanie odnośników w obrębie witryny. Umiejętne linkowanie pozwala zwiększyć popularność firmy w sieci, a także wpłynąć na wzrost pozycji w wynikach organicznych Google.

JAK POZYCJONOWAĆ BIZNES SEZONOWY?

Sezonowe pozycjonowanie stron www to polecana strategia skierowana do przedsiębiorców zainteresowanych promowaniem swojego biznesu w wybranym okresie. Niektóre branże cechują się sezonowością, natomiast inne mogą zyskać dodatkowe dochody w konkretnym czasie, np. przed eventami cyklicznymi (Black Friday, walentynki) lub świętami. Warto się do tego okresu odpowiednio przygotować, aby maksymalnie zwiększyć szanse na wysokie zyski.

Odpowiednia strategia pozycjonowania sezonowego

Przed rozpoczęciem sezonowego pozycjonowania stron www należy opracować strategię działania. Przez cały rok zaleca się systematyczne realizowanie SEO, natomiast przynajmniej 2-3 miesiące przed danym wydarzeniem bądź szczytem sezonu warto zintensyfikować prace, na przykład korzystając z profesjonalnej usługi pozycjonowania.

Sezonowe słowa kluczowe i frazy okolicznościowe

Istotne jest także opracowanie listy wyrażeń sezonowych do pozycjonowania strony. Są to frazy kluczowe z długiego ogona (tzw. long tail), czyli składające się z kilku wyrazów. Tego typu słowa kluczowe wykazują duży potencjał generowania ruchu w szczycie sezonu. Wspomniane frazy można opracować, korzystając ze specjalistycznych narzędzi, takich jak Planer słów kluczowych Google, Senuto czy Ahrefs.

Tematyczny landing page

Sezonowe frazy kluczowe najlepiej umieszczać na specjalnie przygotowanych do tego zadania landing page’ach promujących okolicznościowy asortyment.

Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu stron www skierujesz na nie potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem oferowanych produktów lub usług. Aby zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty, możesz zaproponować im rabaty albo promocje. Zadbaj również o wydajność Twojej strony internetowej, aby funkcjonowała bez zarzutów, nawet w przypadku dużego ruchu. Skupiając się na pozycjonowaniu stron www postaw na poprawę użyteczności, usuń błędy w optymalizacji i sprawdź ważność certyfikatu SSL.

Słowa kluczowe mogą także znaleźć się w opisach produktów, jeśli ich potencjał do generowania ruchu jest na tyle duży, że przyciągnie więcej użytkowników niż „standardowe” frazy. W procesie optymalizowania pod sezonowe pozycjonowanie strony internetowej ważne są także odpowiednie metaznaczniki.

Marketing sezonowy

Istotnym elementem strategii pozycjonowania stron internetowych z ofertami sezonowymi jest content marketing. Układając strategię działania, określ, jakie treści trzeba napisać, zaktualizować bądź zredagować, a następnie wskaż miejsca pozyskiwania linków zwrotnych i dystrybucji treści.

Przygotowanie nasyconych frazami okolicznościowymi, interesujących wpisów blogowych, poradnikowych treści na Twojej stronie firmowej albo artykułów sponsorowanych, umieszczonych na portalach zewnętrznych, pozwoli odpowiedzieć na zapotrzebowanie użytkowników w szczycie sezonu.

JAK POZYCJONOWAĆ STRONĘ ZAGRANICZNĄ?

Pozycjonowanie strony www zagranicznej to rozwiązanie przeznaczone dla osób zainteresowanych promocją serwisu na zagranicznym rynku, w obcojęzycznych wersjach wyszukiwarek, np. google.cz albo google.de. To zazwyczaj trudniejsze zadanie niż pozycjonowanie strony internetowej prowadzone w Polsce. Poza „standardowymi” czynnikami rankingowymi wymaga bowiem również uwzględnienia wymagań i specyfikacji zagranicznego rynku.

Dopasowanie do wymagań zagranicznego rynku

Pozycjonując zagraniczne strony internetowe należy wziąć pod uwagę m.in. praktyki stosowane w określonej branży, działania lokalnej konkurencji, czy też sposób wyszukiwania usług i produktów przez użytkowników. Ogólne zasady optymalizacji serwisu i pozycjonowania stron w Google są wszędzie takie same, jednakże zagraniczne SEO wymaga uwzględnienia pewnych różnic występujących w sferze ekonomicznej i kulturowej, ponieważ mogą one wpłynąć na powodzenie całego projektu.

Wybór strategii pozycjonowania

Planując, jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie stron zagranicznych, należy opracować strategię działania.

Przede wszystkim trzeba wybrać typ domeny serwisu, ponieważ od niej zależy w pewnym stopniu efektywność procesu zwiększania widoczności strony w wynikach wyszukiwania za granicą. Do wyboru jest zatem subdomena, podstrona obcojęzyczna albo osobny serwis. Każde z rozwiązań ma swoje zalety, jednakże doświadczenie pokazuje, że najskuteczniejszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie sklepów internetowych czy Twojej strony firmowej jako osobnego serwisu na krajowej domenie.

Analiza konkurencji

Istotnym elementem pozycjonowania strony za granicą jest analiza konkurencji. Jeżeli w ścisłej czołówce wyników Google pojawiają się witryny firmowe, które długo istnieją w sieci i są dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwarki, to pokonanie konkurencji oraz zdobycie wysokich pozycji w wynikach organicznych może się okazać długotrwałe i trudne.

Wybór wyszukiwarki

Ważny jest też wybór właściwej wyszukiwarki, której wymagania będą brane pod uwagę podczas pozycjonowania stron. Na przykład, prowadząc kampanię skierowaną na Europę Wschodnią, należy koniecznie wziąć pod uwagę Yandex, wchodząc na rynek czeski – Seznam, natomiast Niemcy lub inne kraje Europy Zachodniej – Google.

Optymalizacja serwisu zagranicznego

Należy też odpowiednio zoptymalizować witrynę pod względem technicznym i treściowym. Konieczne jest stworzenie wartościowych tekstów w języku obcym, ustawienie meta tagów i wskazanie deklaracji językowej za pomocą atrybutu hreflang. Niezwykle ważny jest dobór słów kluczowych dostosowanych do biznesu i specyfiki zagranicznego rynku, a następnie umieszczenie ich w treściach znajdujących się w serwisie.

Linkowanie

Niezbędnym elementem zagranicznych działań SEO jest linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. W pierwszym przypadku link building obejmuje pozyskiwanie odnośników do serwisu prowadzących z wartościowych zagranicznych domen tematycznych. Drugi rodzaj to z kolei linkowanie w obrębie witryny.

JAK POZYCJONOWAĆ WIZYTÓWKĘ GOOGLE?

Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówki firmowej w Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) to działanie, które może skutecznie wesprzeć promocję Twojej strony internetowej i marki. To szczególnie zalecane rozwiązanie dla małych, lokalnych przedsiębiorstw. Dzięki wizytówce użytkownicy mogą łatwo znaleźć sklepy, firmy i lokale znajdujące się w pobliżu miejsca, w którym się aktualnie znajdują.

Pozycjonowanie na Mapie Google

Skuteczne pozycjonowanie na Mapach Google to ważny element lokalnego SEO. Dzięki właściwie zoptymalizowanej i wypromowanej w Google Maps wizytówce potencjalny klient może za pomocą jednego kliknięcia umówić się na wizytę, wyznaczyć najkrótszą trasę do placówki albo przeczytać opinie innych internautów na temat firmy. Jeśli chcesz zatem rozpocząć pozycjonowanie wizytówki, najpierw musisz ją założyć i dodać do Mapy Google.

Optymalizacja wizytówki

Jak pozycjonować wizytówkę Google, aby w szybki sposób osiągnąć pożądane rezultaty i poprawić pozycję strony na Mapach Google?

Podstawą jest jej prawidłowe zoptymalizowanie. Często stanowi ona pierwszy kontakt potencjalnego klienta z marką, dlatego ważne jest, aby ją odpowiednio uzupełnić. Wizytówka naniesiona na Mapę Google powinna zatem mieć unikalny opis prezentujący firmę, właściwie dobrane kategorie i jak najwięcej zdjęć prezentujących wnętrze siedziby i pracowników czy też obrazujących przebieg pracy przedsiębiorstwa.

Należy też dodać fotografię profilową. Ważne, aby w wizytówce umieścić adres firmy, numer telefonu do kontaktu, godziny otwarcia, a najlepiej także witrynę firmy. W przypadku wybranych branż np. gastronomicznej zaleca się umieszczenie lokalnych adresów URL prowadzących bezpośrednio do podstrony umożliwiającej złożenie zamówienia, rezerwacji stolika itp. Należy pamiętać, aby te same dane, które znajdują się w wizytówce, znalazły się też w firmowym serwisie wraz z mapą Google z zaznaczoną lokalizacją.

Opinie od klientów

Warto zadbać również o to, aby klienci wystawiali opinie i przyznawali oceny firmie. Komentarze te są bowiem czynnikiem rankingowym w pozycjonowaniu firmy w Mapach Google. Istotne jest też odpowiadanie na pytania klientów z oficjalnego konta firmowego, co pozwala budować pozytywny wizerunek marki.

JAK POZYCJONOWAĆ ZDJĘCIA W GOOGLE GRAFIKA?

Kompleksowe pozycjonowanie stron to również proces optymalizacji obrazów w danej witrynie. Dzięki temu wyszukiwarki łatwiej je znajdą oraz „przeczytają”, co w konsekwencji poprawi pozycję serwisu w rankingu Google i wpłynie na widoczność określonych treści. Odpowiednia optymalizacja obrazów może w znacznym stopniu zwiększyć ruch na stronie, ponieważ dziś wielu konsumentów poszukuje produktów, bazując właśnie na grafikach. To szczególnie ważne w branżach, które koncentrują się na prezentacji oferty za pomocą obrazu, czyli np. w: turystyce, aranżacji wnętrz, gastronomii czy modzie.

Pozycjonowanie zdjęć obejmuje takie elementy jak:

czas ładowania,
rozmiar obrazu oraz jego typ,
a także optymalizację słów kluczowych i tekstów alternatywnych.
SEO grafik jest często pomijanym elementem pozycjonowania stron, co w wielu przypadkach stanowi duży błąd. Jeśli zlekceważymy siłę, którą ma w sieci dobrze zoptymalizowany obraz, powinniśmy liczyć się z problemami ze zdobyciem wysokich pozycji strony w wynikach wyszukiwania i utrudnionym generowaniem wartościowego ruchu organicznego.

Szukając odpowiedzi na pytanie: jak pozycjonować zdjęcia w Google Grafika, warto przede wszystkim skupić się na tym, aby wykorzystywane obrazy, odpowiednio umieszczone na stronie, pomagały czytelnikom lepiej zrozumieć daną treść oraz ułatwiały jej przeglądanie. Zdjęcia muszą być wysokiej jakości – idealnie, jeśli pochodzą z własnych zasobów, a nie ogólnodostępnych, darmowych zbiorów. Na przykład, gdy piszemy o zespole firmy, na stronie warto umieścić obrazy przedstawiające naszych pracowników, a nie zdjęcia przypadkowych osób z tzw. stocka.

Dobór dobrej jakości grafiki jest ważny, ale istotnym elementem SEO obrazów jest również ich techniczna optymalizacja. Przede wszystkim warto zmniejszyć rozmiary obrazu, dzięki czemu poprawie ulegnie szybkość ładowania się danej strony. Każda grafika powinna także mieć uzupełniony tzw. atrybut alt, który informuje wyszukiwarkę, co znajduje się na danym zdjęciu, pomagając jej w przetwarzaniu obrazów. Do tytułów grafik i nazw plików można dodawać również docelowe słowa kluczowe, które mają korzystny wpływ na pozycjonowanie stron.

JAK POZYCJONOWAĆ KANAŁ NA YOUTUBE?

Nawet jeśli nagrywanie materiałów wideo nie jest podstawowym celem Twojej działalności ani głównym narzędziem marketingu, YouTube stał się kanałem komunikacji, którego nie możesz już lekceważyć.

Drugi po Facebooku najpopularniejszy portal społecznościowy i zarazem druga co do wielkości (po Google) wyszukiwarka świata, daje szerokie możliwości dotarcia do użytkowników sieci i potencjalnych klientów.

Czym jest SEO YouTube i jak pozycjonować kanał na YouTube?

Dzięki umiejętnej i efektywnej promocji Twojego kanału możesz pokazać swoje unikatowe, interesujące treści tysiącom, a nawet milionom widzów, kreując swój wizerunek eksperta. Wideo jest obecnie najbardziej angażującym formatem, co potwierdzają milionowe wyświetlenia, notowane przez najpopularniejsze kanały YT. Serwis, z którego korzystają ponad 2 miliardy użytkowników na świecie, to doskonałe miejsce do budowy silnej marki. Kluczowe elementy działań SEO na YouTube to m.in.:

  • dodanie słów kluczowych w ustawieniach kanału – ważne, by frazy wpisane w ustawieniach były ściśle związane z tematyką prowadzonego kanału. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe to sprawdzony sposób
    na większą liczbę odwiedzin i wzrost wyświetleń,
  • precyzyjny opis każdego filmu – również poszczególne materiały wideo powinny zostać wzbogacone o słowa kluczowe oraz opis, maksymalnie odzwierciedlające treść filmu,
  • dodawanie linku do subskrypcji – pozwala na szybsze zwiększenie liczby subskrybentów kanału wśród fanów marki w innych miejscach w sieci, np. na Facebooku, Instagramie lub TikToku,
  • umieszczenie elementu marki w trakcie prezentacji wideo – element marki to znak wodny widoczny w prawym dolnym rogu wyświetlanego filmu, którego kliknięcie umożliwia subskrypcję kanału,
  • podanie danych kontaktowych w opisie kanału – podanie adresu e-mail, strony www czy kont w social mediach znacznie ułatwia nawiązywanie współpracy, podobnie jak sam opis kanału, który istotnie wpływa na wiarygodność marki.


Powyższe, podstawowe wskazówki co do tego, jak pozycjonować kanał na YouTube, to oczywiście nie wszystko, co da się zrobić, by zbudować lepszą widoczność, a co za tym idzie – docierać do większej liczby fanów i potencjalnych klientów. Poza uniwersalnymi działaniami warto dysponować odpowiednią strategią promocji na YT, stworzoną przez specjalistów od videomarketingu. Pozycjonując markę, warto uwzględnić największy serwis wideo, do którego co minutę użytkownicy przesyłają 500 godzin nowych treści.

JAK POZYCJONOWAĆ ARTYKUŁY W GOOGLE NEWS?


Google News może przynieść Twojej stronie internetowej duży przyrost ruchu. Wiadomości Google stanowią bowiem jeden z największych agregatów newsów ze wszystkich serwisów informacyjnych w sieci. Już jeden artykuł umieszczony w tym miejscu wystarczy, aby wygenerować nawet pół miliona wejść na stronę w krótkim czasie. Właściwa optymalizacja witryny pod kątem Wiadomości Google może stać się ważnym elementem marketingu treści. To szczególnie istotna strategia dla dużych serwisów i portali, które systematycznie publikują artykuły i stawiają na skuteczne pozycjonowanie stron.

Spełnienie odpowiednich kryteriów

Jak pozycjonować artykuły w Google News, aby zwiększyć widoczność serwisu i poprawić ruch w obrębie naszej strony?

Aby dostać się do Wiadomości albo Top Stories niezbędne jest spełnienie odpowiednich wymagań. Dobrze zoptymalizowany tekst, realizujący wyznaczone przez Google kryteria, ma szansę znaleźć się w Google News, a tym samym zyskać popularność. Co ważne, Google ma osobny, ręcznie moderowany indeks przeznaczony dla wiadomości, co sprawia, że dostanie się tam, wymaga więcej wysiłku, niż w przypadku zwykłych wyników wyszukiwania.

Optymalizacja artykułów pod Google News

Jeśli chcesz zatem wypozycjonować swój artykuł w Google News, przed jego zgłoszeniem musisz odpowiednio zoptymalizować treść. Tekst musi spełnić szereg kryteriów jakościowych. Publikowane artykuły powinny dotyczyć bieżących wydarzeń. Muszą być wysokiej jakości i unikalne. Nie mogą mieć błędów stylistycznych, gramatycznych, ortograficznych oraz innych. Ważne, aby zawierały wyłącznie prawdziwe informacje i były oryginalne, czyli autorstwa zgłaszającej je osoby lub też zawierające odnośnik do źródła.

Artykuł powinien być w formacie HTML, nie może być przesłany w pliku .pdf albo w formie multimedialnej. Adres URL do tekstu musi być stały i unikalny. Trzeba ponadto ograniczyć reklamy znajdujące się na stronie z tekstem.

Przedstawione wymogi to zaledwie część z długiej listy wytycznych przedstawionych przez Google. Znajdują się na niej szczegółowe wymagania techniczne dotyczące m.in.:

  • całego tekstu i jego nagłówków,
  • znaczników meta,
  • miniatur graficznych,
  • map witryn,
  • a także plików wideo.


Proces właściwego zoptymalizowania naszej strony jest więc trudny, ale z pewnością opłacalny ze względu na ogromną popularność i liczbę wejść, które może zapewnić witryna w Google News.

Właściwe zoptymalizowanie artykułu to podstawa w jego pozycjonowaniu. Co istotne, wiele wskazówek dotyczących struktury naszej strony internetowej i tworzenia treści wymaganych przez Google pokrywa się z wytycznymi SEO dla webmasterów. Można zatem założyć, że strona z tekstem w Google News ma większe szanse na lepsze pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania, ponieważ jest uznawana przez roboty Google za godną zaufania i wartościową.

Z JAKICH NARZĘDZI KORZYSTAĆ PRZY POZYCJONOWANIU STRON WWW


Specjaliści SEO mają do wyboru szereg zaawansowanych narzędzi, które wspierają proces pozycjonowania stron www. Obecnie nie da się prowadzić efektywnych działań, związanych z budowaniem widoczności w sieci, bez wykorzystania specjalistycznego oprogramowania. Podstawowe funkcje, jakimi charakteryzują się poszczególne, darmowe oraz płatne aplikacje SEO takie jak Google Search Console, to m.in.:

  1. monitorowanie pozycji serwisu,
  2. analiza i wyszukiwanie słów kluczowych,
  3. badanie popularności poszczególnych fraz,
  4. analizowanie ruchu internetowego,
  5. badanie profilu linkowego konkretnej strony.

Poniżej lista zawierająca najważniejsze narzędzia, z jakich przy pozycjonowaniu stron internetowych korzystają eksperci SEO.

Google Analytics

Darmowe narzędzie od Google, dostarczające aktualne oraz historyczne dane dotyczące ruchu na stronie. Statystyki zliczane są na podstawie zainstalowanego w obrębie witryny kodu śledzącego, a następnie przesyłane na konto użytkownika.

Google Search Console

Platforma Google Search Console (GSC) do sprawdzania pozycji naszej strony pozwoli również analizować dane strukturalne takie jak liczba kliknięć, odwiedzin i wyświetleń poszczególnych podstron, pozyskiwane z wyników organicznych. Google Search Console umożliwia monitorowanie kilku witryn jednocześnie i należy do jednych z najchętniej wykorzystywanych narzędzi, co w zasadzie nie zaskakuje. Google Search Console pozwala bowiem uzyskać wiele cennych dla strategii SEO wskazówek.

SEMSTORM

Kolejne z istotnych narzędzi do sprawdzania pozycji serwisu, wybierania słów kluczowych oraz monitorowania widoczności witryny na określone frazy.

Senuto

Aplikacja podobna do SEMSTORM. Oferuje m.in.: badanie widoczności serwisu, śledzenie zmian pozycji, a także rozbudowaną bazę fraz do pozycjonowania witryny, wraz z danymi o ich konkurencyjności. Przydatna nie tylko przy optymalizacji naszej strony, ale również przy monitorowaniu działań konkurencji.

Surfer SEO

Zaawansowane narzędzie do analizy treści na stronie www pod kątem ich wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania. Surfer SEO bada content, dostarczając cennych wskazówek dotyczących struktury treści, optymalizacji słów kluczowych, nagłówków, długości tekstu oraz wielu innych parametrów.

Ahrefs

Jedno z najważniejszych narzędzi SEO służących do analizowania profilu linkowego naszej strony internetowej. Korzystając z Ahrefs, można w szybki sposób zbadać zarówno poszczególne podstrony serwisu z odnośnikami, jak i całe witryny pod kątem oceny poprawności i efektywności linkowania.

Screaming Frog

To crawler służący do analizy on-site naszej strony www i wyłapywaniu nieprawidłowości w jej działaniu. Dzięki niemu można dokładnie przeanalizować duplikacje treści, błędy 404, przekierowania 301, 302, czy niewłaściwe meta tagi.

ZMIANA STRONY A UTRZYMANIE WYNIKÓW POZYCJONOWANIA

Przedsięwzięcie, jakim jest zmiana serwisu, może istotnie wpłynąć na wyniki pozycjonowania, czyli dotychczasową pozycję strony w Google.

Eksperci SEO pracujący dla naszej agencji zapewniają szeroki zakres wsparcia, pozwalającego utrzymać dotychczasowe pozycje dla poszczególnych podstron, nawet pomimo ich gruntownej przebudowy lub całkowitej wymiany.

Na co z punktu widzenia SEO należy w szczególności uważać, planując zmianę strony internetowej?

Decyzja o unowocześnieniu serwisu czy rozszerzeniu go on nowe funkcjonalności może wynikać z konieczności wykonania rebrandingu, zmiany firmowej oferty lub po prostu ze zmieniającej się rzeczywistości, do której archaiczny design witryny przestaje pasować. Jeśli celem przedsiębiorstwa jest zmiana strony internetowej, a utrzymanie wyników pozycjonowania stanowi istotny warunek całej operacji, należy zadbać o kilka ważnych czynników.

  1. Odpowiednie dopasowane architektury treści – trzeba zadbać o to, by sposób budowy witryny, liczba podstron, czy słów kluczowych odzwierciedlały architekturę starego serwisu, co ułatwi pracę algorytmom wyszukiwarek.
  2. Zadbanie o to, by nowa wersja serwisu po jej uruchomieniu od samego początku była indeksowana w wynikach wyszukiwania.
  3. Umiejętne ustawienie przekierowań 301 prowadzących ze starych do nowych podstron w serwisie.
  4. Integracja nowej wersji strony internetowej z Google Analytics poprzez dodatnie tego samego kodu w celu zapewnienia kontynuacji śledzenia wyników.
  5. Techniczna optymalizacja witryny w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania wszystkich elementów naszej strony oraz ich maksymalnego dopasowania do wymogów SEO.
  6. Planujesz wdrożenie nowej wersji strony www i nie chcesz utracić dotychczasowych pozycji? Obawiasz się, że w wyniku zmian potencjalni klienci nie odnajdą Twojego serwisu w gąszczu innych stron www w wynikach wyszukiwania?

Pamiętaj, że zmiana witryny i utrzymanie wyników pozycjonowania to dwa mocno powiązane ze sobą procesy. Skontaktuj się z naszymi specjalistami jeszcze przed rozpoczęciem modyfikacji i skorzystaj z dedykowanego doradztwa w zakresie utrzymania pozycji po wdrożeniu zmian.

ZMIANA DOMENY A UTRZYMANIE WYNIKÓW POZYCJONOWANIA

Nowa domena, zmiana dostawcy hostingu czy migracja na inną platformę CMS to czynności, które w domyśle mają zwiększyć funkcjonalność witryny oraz ułatwić jej obsługę.

Zmiana domeny może jednak wiązać się także z ryzykiem utraty wypracowanych pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak tego uniknąć i w sposób maksymalnie bezstratny dokonać przeniesienia serwisu na nowy adres URL? Zmiana nazwy firmy to najczęstsza, choć niejedyna sytuacja, w której konieczne może okazać się uruchomienie dotychczasowego serwisu na innym adresie URL. Zmianę domeny warto drobiazgowo zaplanować, by nie utracić rezultatów pozycjonowania stron. Przygotowując się do tej operacji, należy zadać o takie aspekty jak m.in.:

  • dodanie nowej witryny do Google Search Console oraz aktualizacja informacji o serwisie w Google Analytics,
  • wykonanie backupu starej strony www,
  • tymczasowe zablokowanie nowej witryny przed indeksowaniem w celu uniknięcia duplikacji treści.
  • Jeśli stronę internetową czeka zmiana domeny, a utrzymanie wyników pozycjonowania jest priorytetem, konieczne będzie również przygotowanie przekierowań podstron ze starej witryny do nowego serwisu (301).
  • Warto zadbać, by struktura adresów URL w nowym serwisie przypominała układ linków ze starego.

Można przyspieszyć moment, w którym wyszukiwarki „zrozumieją” połączenie pomiędzy starą a nową domeną. Warto wykorzystać poszczególne elementy witryny, np. meta-tagi, stopkę czy podstronę „O nas”, w celu umieszczenia w nich odpowiednich informacji, np. o rebrandingu marki.

Kluczowe z punktu widzenia utrzymania efektów działań SEO na nowej domenie jest nieustanne monitorowanie pozycji pod kątem ewentualnych spadków. Na zmiany rankingowe należy reagować szybko i zgodnie z ustaloną strategią. Dzięki temu nawet w sytuacji, gdy na początku pojawią się ewentualne spadki pozycji, odzyskanie dawnego ruchu oraz miejsca w wynikach wyszukiwania będzie zdecydowanie łatwiejsze.

Zmiana domeny i utrzymanie wyników pozycjonowania stron to zadanie, które warto powierzyć specjalistom, choć dostępność poradników w sieci kusi niekiedy, aby spróbować w tym obszarze własnych sił. Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej może jednak nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Wsparcie doświadczonej agencji SEO, która od lat zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, pozwoli nie tylko nie stracić dotychczasowych osiągnięć, ale także – dzięki skutecznej optymalizacji – zbudować jeszcze lepszą widoczność serwisu.

Sprawdź: https://www.artefakt.pl/pozycjonowanie

5 Podobnych Artykułów:

  1. Jak rozpocząć wspaniałą przygodę z grą na trąbce? Porady dla początkujących
  2. Muniek staszczyk załamany: to mnie przeraża
  3. Autor kolorowych jarmarków stracił miliony? janusz laskowski ujawnił prawdę
  4. Kto wystąpi na Pol’and’Rock Festival 2024? Pełny skład artystów.
  5. Powrót Pol'and'Rock Festival do Kostrzyna - burmistrz wyjawia prawdę
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Eliza Wójcik
Eliza Wójcik

Muzyka to moja miłość, a na blogu dzielę się nią z innymi. Zapraszam Cię do odkrywania razem ze mną fascynującego świata dźwięków i artystów.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły

PozycjonowaniePoznaj cenę pozycjonowania

O konieczności pozycjonowania stron internetowych wie praktycznie każdy właściciel serwisu WWW. Bez działań SEO niemożliwe jest uzyskanie pozycji w wyszukiwarce umożliwiającej zwiększenie liczby użytkowników i Klientów. Pozycjonowanie to najlepszy, najbardziej skuteczny, a zarazem najtańszy sposób na zwiększenie widoczności strony w Internecie. Nie jest to jednak jednorazowe działanie, a długotrwały proces, wymagający nakładów, narzędzi, wiedzy i umiejętności. W Internecie znaleźć można szereg bezpłatnych rozwiązań wspomagających działania SEO. Jednak ograniczony zakres ich działania nie pozwala poważnie myśleć o skutecznym pozycjonowaniu. Zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem jest powierzenie działań SEO specjalistom, którzy dysponują odpowiednią wiedzą, doświadczeniem oraz narzędziami umożliwiającymi uzyskanie najlepszych wyników.